Terug in Nederland

6 juni 2015 - Wieringerwerf, Nederland

Ik ben weer veilig in Nederland! Wat is het hier rustig, geen getoeter, iedereen die zich aan de regels houdt in het verkeer en je kan weer verstaan wat iedereen zegt. Ik heb meteen een cracker met kaas gegeten. Die had ik namelijk gemist :P

Ik heb een hele leuke vakantie gehad, al was het soms enorm wennen. Vooral de manieren in het land, het eten en de vunzige luchtjes die je ruikt in de straten. Ik was bang voor vogelspinnen en slangen maar die heb ik gelukkig (nog) niet gezien. Misschien als we het binnenland van China in gaan voor vakantie..

Wouter heeft een appartementje in een leuke buurt met overal bewakers die de hele dag liggen te slapen. Chinezen slapen namelijk echt overal. Op straat, in restaurants, in de taxi, in de auto. Heerlijk volk.

Dinsdag ben ik naar een ander deel van Shanghai geweest, dicht bij de Yu Garden. Ik verwachtte een enorme Chinese tuin maar het was alleen een bruggetje midden in een winkelcentrum. Wel even leuk om te zien. Het was namelijk een echte Chinese buurt en ik moest meteen met wat Chinezen op de foto. Waarom ook niet, haha. Ik begon te praten tegen een van die Chinese meiden in het Engels, maar ze verstond me niet. Kwam er later achter dat ze gewoon doof waren. Ik begon al aan mezelf te twijfelen! Die dag brak de hel los. Ik wist niet dat er zoveel regen kon vallen in China.

Verder ben ik nog met Wouter naar de Jing' an tempel geweest, vlak bij ons huis waar mensen kunnen bidden voor het Buddhisme. Hebben wij ook even gedaan, anders kregen we een boos Chinees vrouwtje achter ons aan.

Verder deze week zijn we naar French Concession geweest (zie foto's). Een mooie buurt met mooie straatjes en leuke terrasjes. Hier werden stiekem foto's van ons gemaakt. Hilarisch. Mensen gingen gewoon net doen alsof ze het terras zo mooi vonden en gingen voor ons staan. Anderen gingen gewoon brutaal voor ons staan om een close-up te maken. Wouter heeft even zijn visite kaartje afgegeven zodat ze de foto's even konden mailen. De eerste hebben we al binnen!

'S avonds zijn we naar wat jazz cafeetjes geweest met een aantal saxofoons. Super leuk!

Afgelopen week heb ik twee sollicitatiegesprekken gehad dus ik heb nu alle tijd om daar even over na te denken! Gister avond wederom afscheid genomen van Wouter, helaas. Nu maar weer aftellen tot Augustus en tot die tijd afstuderen, ik heb er zin in!

1. Mikie:
    6 juni 2015
    Hoi Daisy, fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Je hebt nu zoveel indrukken te verwerken maar dat is wel handig voor als je terug gaat en als ik kom neem ik crackers met kaas voor je mee. Geniet nog even je rust hihi
  2. Patty:
    6 juni 2015
    Hoi Daisy leuk hoor jullie verhaal en heel herkenbaar. Toch alvast even geproefd aan Azië. Heel herkenbaar ook de cracker met kaas. Mike neemt altijd kaas met roggebrood voor mij mee wanneer wij elkaar treffen in Azië. Nog even de beuk erin en dan afstuderen zodat julli weer samen kunnen genieten van jullie avontuur.
  3. Opa:
    6 juni 2015
    Hoi Daisy en Wouter. Fijn dat jullie hebben genoten van de korte vakantie van Daisy. Heel wat indrukken opgedaan. Mooi. Hoop dat het afstuderen goed gaat en je het verwachte resultaat haalt.
  4. Geanda:
    7 juni 2015
    Jeetje joh wat een belevenis, prachtig. Succes met afstuderen!!!